donderdag 9 augustus 2012

Warme voeten op mijn verjaardag!

Jarig in Afrika! Hoe leuk is dat! Vooral leuk als er ook nog een post is!
Een aantal dagen geleden kwam Laura thuis met wat post voor me, ik dacht o leuk, een kaartje. Maar nee, nog veel beter! Heel veel enveloppen met kaartjes en sokken! Ik denk dat mijn lieve moedertje aan jullie allemaal heeft gevraagd om sokken op te sturen. Het is inderdaad zo dat veel kinderen geen sokken en schoenen hebben. Op een middelbare school zijn kinderen wel verplicht om schoenen en sokken te dragen maar vaak hebben ze nog maar een klein restje sok wat ze bij de controle laten zien.
Er komt dus zeker een goede bestemming! Heel erg bedankt, leuk! (Jullie hadden er trouwens niet perse bij hoeven te zetten wie jullie zijn. Als in, roeimaatje van je moeder, hardloopvriendin van je moeder, ik ken jullie ook zonder die toevoeging wel!)

Zaterdag ga ik mijn verjaardag vieren met een etentje. Ik heb de assistenten en de koks uitgenodigd en dat telt met ons en Elise erbij al snel op tot 20 man! Mijn koks komen helpen koken en morgen ga ik met Prisca (een van de koks) boodschappen doen. Ze zijn razend enthousiast en hebben het al weken iedere dag over mijn feestje. Omdat ik het er niet zoveel over heb waren ze bijna bang dat ik het was vergeten. Voorzichtig vroegen ze deze week of ik het nog wist en toen ik volmondig ja riep keken ze allemaal heel blij!

Het zal een goed Afrikaans diner worden met pilau, chapatti's, kip-iets, groentencurry en ander lekker eten. Wat drankjes erbij, moet goed komen met die gezelligheid!


Vanochtend stonden er heel lief drie cakejes op de tafel en zaten er wat ballonnen aan mijn tas :). De hele school was in rep en roer doordat ik daar met twee ballonnen liep, ze wilden er maar wat graag mee spelen. Die kids zijn echt niets gewend! Al is er maar een dingetje anders zijn ze gelijk helemaal uit hun doen! Ik heb toen ik moest wachten op Emily nog wat les gegeven aan groep 4 en nadat ze 'happy birthday' hadden gezongen riepen ze allemaal 'doei' toen ik wegging. Blijkbaar hadden ze goed opgelet tijdens de Nederlandse les ;).

Jarig zijn in Afrika is dus gewoon hartstikke leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten